Om foreningen

MILITÆRPOLITIFORENINGEN BLE STIFTET 27. APRIL 1950

Foreningen het den første tiden “Militærpolitiets Soldatforening”. Dette ble siden endret til det foreningen heter i dag – Militærpolitiforeningen, eller i kortform: MP-foreningen.

Som medlemmer kan opptas alt personell som har tjenestegjort- eller tjenestegjør i militærpolitiet, og som ikke har gjort seg uverdig til opptak. Om personell som aldri har tjenestegjort i militærpolitiet skal kunne opptas som medlemmer, avgjøres etter søknad av et enstemmig styre.

SLIK BLIR DU MEDLEM:
Hvis du ønsker å bli medlem, er det viktig at du oppfyller kravet etter våre vedtekter, nemlig at du  har tjenestegjort- eller tjenestegjør i militærpolitiet. Hvis svaret er “JA”, er det bare å registrere deg og innbetale årets medlemskontingenten.

MP-foreningen bruker Spond for å administrere sine medlemmer.

For å bli medlem må du registrere deg på Spond og søke tilgang i denne gruppen: https://group.spond.com/PDDDH

Spond fungerer best gjennom mobiltelefonappen for IOS eller Android, men kan også brukes gjennom nettleser på spond.com.

Medlemskap må godkjennes manuelt i tråd med foreningens vedtekter. For å forenkle denne prosessen ber vi om at du opplyser når og hvor du har vært eller er militærpoliti når du registrerer deg.

Betalingsinformasjon kommer når medlemskapet er godkjent. Eksisterende medlemmer vil også motta betalingspåminnelse for ny årskontingent gjennom spond.

INNMELDING PER BREV
Hvis du av en eller annen årsak vil melde deg inn per brev, kan du sende de samme opplysningene som angitt over til:
Militærpolitiforeningen
v/major Øystein Omholt
Sessvollmoen leir
20158 Sessvollmoen

INNBETALING AV MEDLEMSKONTINGENT
Når du har sendt oss dine personalia per e-post eller brev, betaler du ganske enkelt medlemskontingenten som for 2018 er på kr. 200,-. Du kan enten betale direkte til vår bankkonto i DNB: 1503 89 24238, eller vippse til #98 333 – Militærpolitiforeningen.

Dette er alt du trenger å gjøre, og alt vi trenger å vite for å registrere deg som medlem.